Školní vzdělávací program
Charakteristika školního vzdělávacího programu DĚTSKÁ ZAHRÁDKA
Filosofií naší školy je umožnit dětem prožít aktivní a šťastné dětství tím, že jim vytvoříme pohodové a přátelské prostředí plné pochopení a lásky, kde se budou cítit dobře. Ve své práci plynule a nenásilně navazujeme na rodinnou výchovu. Usilujeme o rozvoj samostatných a zdravě sebevědomých dětí, chceme položit základy celoživotního vzdělávání podle možností, zájmů a potřeb jednotlivých dětí.
Ve své práci především usilujeme o to, aby:
- se děti v MŠ cítily dobře a do MŠ se těšily
- děti přirozeně získávaly nové poznatky a dovednosti
- děti rozvíjely své schopnosti a nadání
- si děti osvojily základy hodnot a podle nich se také chovaly
- si děti uvědomovaly svou jedinečnost, ale i jedinečnost ostatních
- děti byly samostatné v sebeobsluze při oblékání, hygieně i při stolování
- se děti uměly samostatně rozhodovat a uvědomovaly si zodpovědnost za své konání
- děti uměly rozpoznat různá nebezpečí a byly schopny na ně přiměřeně reagovat
- děti na konci předškolního období získaly na základě osobních předpokladů přiměřenou fyzickou, psychickou i sociální samostatnost a základy důležité pro jeho další rozvoj a vzdělávání.
Školní vzdělávací program DĚTSKÁ ZAHRÁDKA dává dětem možnost poznávat okolní svět v proměnlivosti ročních období. Inspirací pro tvorbu ŠVP nám byla naše školní zahrada, jejíž prostředí umožňuje dětem bezprostřední kontakt s přírodou, její pozorování a zkoumání v průběhu roku.
ŠVP je rozpracován do pěti integrovaných bloků. První z nich „Pojď si s námi hrát“ je zaměřený na adaptaci dětí v MŠ. Zbývající integrované bloky pak vychází z charakteristických znaků jednotlivých ročních období.
Integrované bloky ŠVP:
- Pojď si s námi hrát
- Podzimní příroda kolem nás
- Zimní radovánky
- Jaro ťuká na vrátka
- Můj svět